در آموزش بک لینک سازی اول از همه، بسیار عالی است که متوجه بشیم " بکلینک" چیست؟ و اصلی ترین نکته درک این است که back links چطوری عمل میکنه . بک لینک یک نوع سئو خارجی سایت و یا بیرون از صفحه ای هست و وب سایت شما را با فروشگاه های اینترنتی و سایتهای خارجی با دامنه متفاوت و آی پی غیر مرتبط متصل می گرداند که این وب سایتها شامل لینک به وب سایت شما هستند. به بیان دیگه ، هنگامی که کاربران از وب سایتهای دیگر بازدید میکنند، بکلینکها آنها را به وب سایت شما هدایت خواهند کرد. پس بکلینکها برای هدف های که در سئو دنبال می کنیم به جهت بهینه سازی تخصصی و کامل یک وبسایت به راه های گوناگونی استفاده میشوند.
حتما این مطلب را بخوانید : استراتژی سئو برای رسیدن به 100 هزار بازدید سایت در ماه
قبل از آموزش سئو بک لینک سازی ضروری است تا شما با ساختار لینک و ویژگی بک لینک آشنا شوید.
این توصیههای آسان و موثر به شما کمک خواهند کرد که هر روز ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
۱- لینکها را به هم متصل کنید
متصل کردن بکلینکها به این ۳ عامل بستگی دارد:
- موضوع محتوای عمومی که از طریق آن محتواها به هم متصل میشوند.
- هستهی اصلی لینکهای پیج
- تناسب بکلینک که دامنه را در بر میگیرد.
شما میتوانید اتصال را با کمک of SEO Trust چک کنید. پیدا کردن بکلینکی که برای وبوب سایت شما مناسب است بسیار مهم است.
۲- با سایتهای قوی همکاری کنید
همراه با وبوب سایتهای قوی و مرجع، وب سایت شما قویتر خواهد شد. لینکهای تجزیه و تحلیل با Ahrefs، Semrush، Majestic، Serpstat و Linkstrategy را آنالیز کنید.
۳- روی سایتهایی با ترافیک طبیعی تمرکز کنید
رتبهی شما می تواند با وبوب سایتهای قوی تثبیت شود. با این وبوب سایتها به سختی میتوان ارتباط برقرار کرد اما در صورت برقراری ارتباط واقعا نتیجه بخش هستند.
۴- در زمان انتشار به لینکها و آنکر تکست توجه کنید
اگر متن آنکر تکست بی ربط باشد و شما آن را به روش اشتباه منتشر کنید، وب سایت شما در رتبهبندی افت خواهد کرد و ممکن است جریمه شوید.
ویژگی های بک لینک عالی
یک لینک عادی دو نوع ویژگی قابل درک برای سئو و ربات های گوگل دارد.
- ویژگی لینک Nofollow : این لینکها از کاوش موتورهای جستجو جلوگیری میکند. در ابتدا، این ویژگی nofollow با دستور تگ مربوط که در لینک چسبانده می شود کار میکند، که برای کنترل منعطفتر رباتهای جستجو، برای هر لینک به طور مجزا در نظر گرفته میشود. این عمل در بک لینکهای خارجی به نوعی لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر بدون اعتبار از وب سایت لینک دهنده می باشد.
تمام لینک های عالی نوفالو باید اتربیوت rel=”nofollow” را داشته باشند. مثالی از کد HTML لینک nofollow به صورت زیر است:
<ahref="https://example.com"rel="nofollow">Google</a>
- ویژگی لینک عالی Dofollow : رباتها یک لیست از لینکهایی که باید رتبه بندی شوند میسازند. هدفشان این است که به وسیلهی لینکها از یک وبوب سایت به وبوب سایت دیگر بروند. و از یک صفحه به صفحهی بعدی. که این برای هدف ها سئو بسیار مهم است.
در مورد بک لینک باید بدانید
متاسفانه، گرفتن نتیجه از بکلینکها ساده نیست و ساخت آنها زمان و تلاش زیادی میبرد. به همین دلیل دانستن اینکه یک بکلینک چگونه میتواند سودمند باشد بسیار مهم است.
آموزش سئو معماری بکلینکسازی وبوب سایت
یک معماری قوی و کارآمد وب سایت میتواند تاثیرات بکلینکها را بیشتر نشان دهد. با این معماری شما با بکلینکهای کمتر هم نتیجه میگیرید. شما باید همزمان با تغییرات وبوب سایت بکلینکها را نیز آپدیت و ارورها را برطرف کنید.
به همین دلیل باید تغییرات وبوب سایت را هر لحظه در نظر داشته باشید.
مطمئن شوید که محتواهای شما با ارزش هستند
مطالب باکیفیت در صفحات خود ، به خصوص صفحه اصلی خود ارائه دهید. این تنها کار مهمی است که باید انجام شود. اگر صفحات شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد ، محتوای آنها بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند و مدیران وب مستر را به پیوند به وب سایت شما جذب می کند. در ایجاد یک وب سایت مفید و پر اطلاعات ، صفحاتی را بنویسید که موضوع شما را به روشنی و دقیق توصیف کند. در مورد کلماتی که کاربران برای پیدا کردن صفحات خود تایپ کرده و آن کلمات را در وب سایت خود قرار دهید ، فکر کنید.
اتصال وب سایت به وب سایت شبیه یک هرم یا یک معما است. این سیستم بدون محتوای وب سایت مناسب غیر ممکن است. محتوای وب وب سایت با کیفیت پایین تاثیرات SEO را خراب خواهد کرد. شما ممکن است هزار بکلینک ، SEO و یک وب سایت با معماری خوب داشته باشید، اما بدون داشتن محتوای ارزشمند هیچ معنایی نخواهند داشت و نتیجهی مطلوبی نمیگیرید.
نکته های مهم در مورد خرید بک لینک
نکته های مهم در بک لینک سازی آموزش سئو ساخت انکر تکست لیبل لینک یا متن لینک شده که به انگلیسی Anchor Text و فارسی متن لنگر نامیده می شود کلمه لینک شده در تگ هایپر لینک <a> می باشد؛ به مثال زیرتوجه کنید:
<a rel="nofollow" href="www.example.com">به این متن انکر تکست گفته می شود
</a>
بیشتر بکلینکها باید ساده و مرتبط با برند شما باشند و باید با دقت این بکلینکها را انتخاب کنید. همچنین میتوانید از طریق آنکر لیست این بک لینکها را انتخاب کنید. این کار به شما کمک میکند تا بدانید برای بهینه سازی لینکهایتان چه استراتژی داشته باشید.
۵- از وب سایتهایی با استاندارد بالا بکلینک بگیرید.
از وب سایتهایی که اسپم دارند و محتواهای آنها قمار و مواد مخدر است دوری کنید. این وب سایتها به زودی جریمه و حذف میشوند. چرا؟ در درجه اول، تعداد زیادی از شبکههای عمومی خود را "خصوصی" مینامند. این درست نیست. اگر شبکه تبلیغ شود، نمیتواند خصوصی باشد. ما شاهد مواردی بودیم که گوگل چنین شبکههای عمومی و همه وب وب سایتهایی را که از آنها استفاده کرده بودند را حذف کرد. این وب سایتها به خاطر تعداد بسیار زیادی از لینکهای اصلی خارجی که بیربط به هم هستند، مشخص میشوند.
چرا باید در مورد انتخاب بک لینک ها تحقیق کنیم؟
تحقیق در مورد تعیین و انتخاب بک لینک مهم است ، اهمیت بک لینک بسیار زیاد بود. اما دلایل اصلی چرا شما نیاز به بررسی لینک های ورودی و نظارت بر بک لینک های خود دارید؟ جواب بسیار ساده است. همه بک لینک ها نمی توانند نتیجه مثبتی به شما دهند. اگر پیوندهای شما در وب وب سایتهایی که دارای رتبه بندی بدی هستند ، به عنوان مثال ، کم بودن ترافیک ، لیست لنگرهای بد یا حتی تحت مجازات موتور جستجو قرار دارند ، شانس بزرگی برای مجازات برای وب وب سایت خود دارید. به همین دلیل است که همیشه باید پروفایل backlinks خود را مدیریت کرده و همه موارد غیر ضروری را حذف کنید.
اولا ، همیشه لنگرها را بررسی کنید. برای به دست آوردن رتبه بالاتر ، لیست لنگرهای شما باید به خوبی ساماندهی شوند. به این ترتیب به رباتهای جستجو کمک می کنید تا URL های خود را به درستی اسکن کرده و به کلمات کلیدی مربوط به صفحه خاص اشاره کنند. به عنوان مثال ، اگر صفحه فرود شما در مورد "آموزش مشاغل" است اما مجریان "روند سئو" یا "خرید کفش آنلاین" هستند ، رباتهای جستجو به سادگی آنها را به عنوان اسپم معرفی می کنند.
دوم اینکه ، لینکهای خود را برچسب گذاری کنید. همانطور که می دانیم لینکهای nofollow از لینکهایی که ویژگی آنها حاوی این برچسب متا است جلوگیری می کنند. اما آنها بسیار مفید هستند. آنها به تنوع در لیست لنگرها کمک می کنند تا از نظر ظاهری خیلی غیر واقعی به نظر نرسد. چرا که از دید گوگل ممکن است همه لینکهایی که با "dofollow"به وب سایت شما نسبت می دهند ، به عنوان هرمه به نظر برسند.
سوم ، بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل رتبه های خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، sitechecker.pro و seoreviewtools.com دارای پارامتر DR است. به کیفیت دامنه اشاره دارد. فرمول به شرح زیر است: هرچه DR بالاتر باشد ، وب سایت اعتماد بیشتری از موتورهای جستجو دریافت می کند.
درباره این سایت